پیش نیاز مازندران از سهم بری کابینه دکترپزشکیان

کد خبر: ۱۱۷۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷ 03 August 2024

 پیش نیاز مازندران از سهم بری کابینه دکترپزشکیان انسجام درون استانی است
به گزارش تابناک مازندران ، اکنون که  تمهیدات انتخاب کابینه دولت مسعود پزشکیان در شرف اتخاذ است برخی فعالان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی  و صاحیان تریبون های رسمی‌ و رسانه ای مترصد تاثیرگذاری و علاقمند به نقش آفرینی در روند انتخاب مسوولان ملی و استانی هستند. 
این گروه از کنشگران مازندرانی معتقدند که اگر چند وزیر یا معاون وزیر در کابینه داشته باشیم  در پیش برد توسعه استان تاثیر خواهد داشت ، در صورتی که این دسته درخواست ها در سایر استان ها نیز خواهان سمجی دارد. 
استان مازندران بیش از آنکه در کابینه وزیر و معاون داشته باشد که خوشبختانه دارای سازه های انسانی تراز ملی  است اما نیازمند انسجام  درون گفتمانی  و سپس ملی سازی اولویت هایش در مراجع سیاستگذاری به عنوان شرط موثر برای جلب  تغییر نگاه به سرزمین حرکت و برکت است. 
به اعتقاد این قلم سهم بری استان مازندران از امکانات ملی علاوه بر راهبری امنای ملی استان در انسجام "مازند یاران ترقی خواه"، تقویت  فهم و ادراک مشترک از سیاست های کلان توسط کنشگران  توسعه خواه  می باشد.
جغرافیایی کردن کابینه با توجه به کثرت  بازیگران قدرت در مناطق  و تشتت فعالان سیاسی  امر دشواری است . لذا زمانی می توانیم  سهم سازنده ای در مناسبات، صورت بندی ها و  ساختار قدرت مرکزی داشته باشیم که ابتدا  از طریق  نهادسازی در سطح استانی وفاق و‌ انسجام موثری  ایجاد نمایبم و سپس پیگیر مطالبات  استان و نقش آفرینی در سطوح ملی باشیم. 
متاسفانه بخاطر فقدان آموزش و فرهنگ کارگروهی و‌ تعارض منافع، سطح انشقاق در اکثر گروه های سیاسی ، اجتماعی و‌ اقتصادی ، صنفی و‌ مدنی افزون بر شهرگرایی  بالاست و‌ این واگرایی مانع  انسجام محلی می شود و پس از هر انتخاباتی نیز با حداکثرسازی منافع شخصی و گروهی تشدید می گردد.‌
 ایرج نیازآذری

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار